Το 1562, ο Φλαμανδός καλλιτέχνης Pieter Bruegel ο “Πρεσβύτερος” ολοκλήρωσε μια ζωγραφική με τίτλο
"The Triumph Of Death".
Σε αυτό το πανοραμικό τοπίο που δημιούργησε, ο ουρανός καλύπτεται από έναν μαύρο καπνό, τα πλοία και τα νεκρά ψάρια δραπετεύουν από την ακτή του ωκεανού και ένας στρατός σκελετών ενσωματώνει μυριάδες τεχνικές θανάτου. Οι ζωντανοί είναι φιγούρες θολές και η ποικιλία των βασανιστηρίων που υφίστανται φαίνεται ατελείωτη. Ο καλλιτέχνης αφήνει όμως περιθώριο για επεμβάσεις από νέους δημιουργούς σε αυτό το tableaux και αν είχε τις δυνατότητες της σημερινής τεχνολογίας θα δημιουργούσε μια ανεπανάληπτη ηχοκινητική σύνθεση.
ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΡΕΥΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ. ΠΟΛΥΑΓΩΓΙΑ
Ένας « χώρος» με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ο συνδυασμός των έξι παραδοσιακών τεχνών με τις υπόλοιπες «νέες» στην δημιουργία ενός ενιαίου αισθητικού αποτελέσματος.
Η ηλεκτρονική ποιητική, αποτελείται από ποίηση, ηλεκτροακουστική μουσική, videoart και προβολές διαφανειών. Πρόκειται για μια συλλογή συσχετιζόμενων έργων που δημιουργήθηκαν σε δύο ή περισσότερα από τα παραπάνω μέσα.
Η αφετηρία είναι ο ποιητικός λόγος ως ο αμεσότερος τρόπος μετάδοσης ενός μηνύματος. Οι εκφραστικές δυνατότητες της μουσικής και της εικόνας χρησιμοποιούνται αντιστικτικά, αλληλεπιδρώντας έτσι στη δημιουργία ενός σύνθετου θεάματος- ακροάματος.
Τα πρώτα έργα δημιουργήθηκαν το 1985 με την βοήθεια του συστήματος UPIC ( ΠΟΛΥΑΓΩΓΙΑΣ) του Ι. ΞΕΝΑΚΗ από τον Κώστα Στρατουδάκη «Αποσπάσματα από πυκνό χρόνο» και τον ποιητή Ανδρέα Παγουλάτο «Τροπές/όργια και εμπόδια» αντιπροσωπευτικών αυτής της τάσης.
Ο ιδιότυπος αυτός διάλογος ανάμεσα στην ποίηση και την ηλεκτροακουστική μουσική πρωτοπαρουσιάστηκε στις 2ες «Διεθνείς συναντήσεις Ποιήσεως» στο GOGOLIN (Γαλλία΄85) και στο διεθνές Φεστιβάλ ποιήσεως POLYPHONIX (1986).
Η ΠΟΛΥΑΓΩΓΙΑ αποσκοπεί στην δημιουργία ενός ενιαίου αισθητικού αποτελέσματος με τον συνδυασμό των παραδοσιακών τεχνών με τις «νέες». Η Ζωγραφική της «κορνίζας» αποχωρεί από τον καμβά, φωτίζεται και επεξεργάζεται ηλεκτρονικά ντύνεται ηχητικά και αποκτά φωνή μέσα από τον ποιητικό λόγο σε μια ελεύθερη πειραματική προσπάθεια επικοινωνίας και μετάδοσης του εικαστικού μηνύματος.
Η μουσική μέσα από την σύντηξή της με τον ποιητικό λόγο όπως και την συστέγασή της τόσο με την ζωγραφική όσο και την φωτογραφία στοχεύει σε μια πρωτότυπη και πολύμορφη επικοινωνία των καλλιτεχνών με το κοινό. Στόχος, να κινηθούν ελεύθερα-και όχι αυτόνομα-από την ποίηση αντλώντας στοιχεία και αισθήσεις που θα ωθήσουν τον ακροατή να ταξιδέψει από το στημένο κάδρο του βιβλίου σε συναντήσεις με αρχέγονα κύματα, στη χειραψία με αθανάτους, στην ενσάρκωση των γεωμετρικών σχημάτων, στο παγερό τοπίο του απαγορευμένου πλανήτη, στο οφικό σύμβολο, στην έξοδο και άνοδο, στο μουσικό βουνό. Η Θέση μας είναι ότι η ταυτόχρονη παρουσίαση των έργων δεν τα αποδυναμώνει αλλά αντίθετα τα ανασυνθέτει κατά ένα δημιουργικό τρόπο.
(Aπό το δοκίμιο: ενόραση και δημιουργία. Θανάσης Πάνου)
Λόγος σε ηχητικό περιβάλλον,
Μουσική-ήχος, Ζωγραφική-σχέδιο,
Χορός-κίνηση.
Τα σύμβολα, οι αλληγορίες και η μεταφυσική διάσταση πίσω απο κάθε ίχνος εικαστικής ενσυναίσθησης, μέσα από την δημιουργική σύντηξή τους με τις νέες ψηφιακές δυνατότητες των οπτικοακουστικών μέσων διευρήνουν τα πεδία εικαστικής γραφής και έρευνας.
Μέσω της αλληλεπίδρασής τους, ο δημιουργός αυτόνομα με τους δικούς του αισθητικούς νόμους, έλξης-απόρριψης, δημιουργεί την μουσικό-γεωμετρική χορογραφία του.
Τα νέα πειράματα στην εικόνα μέσω των δυνατοτήτων της ψηφιακής τεχνολογίας, παρουσιάζουν μεγάλο εικαστικό ενδιαφέρον και αφορούν γενετικά γραφικά ακόμη και σε παραδοσιακές τέχνες οι οποίες επεξεργάζονται στον υπολογιστή. Κλασικά έργα ζωγραφικής, μπορούν να αποκωδικοποιηθούν ψηφιακά και μέσω της αφαίρεσης να λειτουργούν μόνο ως γραμμές και κηλίδες ως οδηγοί, σε ένα νέο πείραμα ζευγαρώματος της “δια χειρός τέχνης” και της ψηφιακής σύνθεσης.
Τα videoart που παρουσιάζονται εδώ, αποτελούν μία κατηγορία, που η σύνθεσή της αποτελείται από μια σειρά διαδραστικών κινούμενων εικόνων, με πειράματα βασισμένα σε φυσικό φως με προβολή και με οργανική-χημική κινηματογράφηση. (seeds, glue, paint, flowerς and some other random stuff -Oι πιό πολλές σκηνές έχουν εγγραφεί με φακό Canon 5D και μακρομετρικό φακό 100 mm._Generative graphic painting)
Παράδειγμα:
Οι άσπρες φόρμες στα βίντεο (PING PONG 8) είναι σαπούνι άσπρο (ΕΡΜΗΣ) στο οποίο πέφτουν διάφορα υγρά, όπως οινόπνευμα, ξύδι κλπ....σε κινηματογραφική αναμονή του τι θα προκύψει)
“PING PONG” 8
Sakis Papadimitriou piano inside out
Christos Yermenoglou drums, percussion, toys.
Defkaz productions
videoart by Thanasis Panou
Το καφέ επίσης, που κυριαρχεί στο βίντεο “PING-PONG 9”είναι ρινίσματα σιδήρου. Αυτές οι φόρμες-δομές είναι το αποτέλεσμα μιας χημικής αντίδρασης όπου το μέταλλο αποτίθεται ως διάλυμα επί μιας μεταλλικής επιφάνειας.Τα υπόλοιπα χρώματα επίσης είναι μείγμα κόκκινων χρωστικών και κρυστάλλων χλωριούχου αμμωνίου.
“PING
PONG” 9.
S. Papadimitriou-C. Yermenoglou
Sakis
Papadimitriou piano inside out
Christos
Yermenoglou drums, percussion, toys.
Game 6-Defkaz
productions
videoart
Thanasis Panou
Σε
όλο το οπτικοακουστικό κομμάτι, οι
εικαστικές-κινητικές φόρμες κατανέμονται
στον χώρο του “υδάτινου” καμβά της
οθόνης σε διαφορετικά γεωμετρικά σχήματα
τα οποία συνθέτουν μια ενδιαφέρουσα
πειραματική σύζευξη του χρώματος, του
σχήματος, της υφής και του ρυθμού, με το
δικό της αισθητικό αποτέλεσμα Τα
τεχνικά χαρακτηριστικά (ταχύτητα,
επιτάχυνση και θέση στον χώρο) και οι
δυνάμεις που συνθέτονται στο videoart
έχουν ως βάση, τις παραμέτρους που
επιβάλλει η σύνθεση του ήχου ή της
μελωδίας.
Τα
γενετικά χρώματα και τα ημιτονοειδή
κύματα που χρησιμοποιούνται για την
ερμηνεία του ηχητικού χώρου, οι συχνότητες
και οι ρυθμοί τους οδηγούνται σύμφωνα
με το γεωμετρικό πρότυπο που υιοθετείται
επίσης από τον συνθέτη της μουσικής .Ο
κώδικας που ρυθμίζει την συμπεριφορά
της οπτικοποίησης αναπτύσσεται
χρησιμοποιώντας την επεξεργασία του
ήχου ως γλώσσα προγραμματισμού.
Και
όπως γράφει ο Σάκης Παπαδημητρίου
στο
βιβλίο του “ΚΩΔΙΚΟΠΛΗΚΤΡΟΝΙΚΑ” :
“Μεσαιωνικοί εξεταστές περιμένουν
με το μετρητή στο χέρι να πιάσουν κάποιον
που παίζει λά στην τρίτη οκτάβα κι όχι στην τέταρτη
-πολύ σπουδαίο!”
Έτσι
και οι μακροσκοπικοί αυτοί κόσμοι μιας
αφηρημένης απεικόνισης με βάση την
ποικιλία ηχητικών φαινομένων και χημικών
αντιδράσεων δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται,
παρά ως μια πειραματική προσπάθεια
ανάβασης σε μια νέα βαθμίδα αυτοσχεδιασμού.
Το
AAAC (Autonomous Agents Choreo) είναι ένα αφηρημένο
γενετικό πρόγραμμα βίντεο κινουμένων
σχεδίων που δημιουργείται μέσω
αλληλεπίδρασης ήχου και εικόνας, στο
οποίο ο δημιουργός αυτόνομα δημιουργεί
την μουσικό-γεωμετρική χορογραφία του.
Η
ηχητική συνέχεια του AAAC (Autonomous Agents
Choreo) είναι επίσης ένα έργο ήχου και
εικόνας, μέσω της αλληλεπίδρασης και
δημιουργεί το δικό της αισθητικό
αποτέλεσμα.
Σημείωση:
Ως
μη γραφίστας, δεν με ενδιαφέρουν τα
προγράμματα και τα γραφικά που προσφέρονται
σε πακέτα για χρήση εφέ. Η Τεχνική αυτή
που χρησιμοποιούν κατά κόρον (ως fractal
zoom) στη μουσική βιομηχανία, είναι μια
τεχνική που βασίζεται στις ίδιες μεθόδους
σύνθεσης που έχουν μια ιδιαίτερη
αναγνωρίσιμη αισθητική. (Φυσικά είναι
εντυπωσιακά, αλλά ταυτόχρονα είναι
μεγάλη η απογοήτευση να τα αναγνωρίζεις
σε χιλιάδες άλλα βίντεο)
“Flamenco
Artballet-Pique"
Στo
αφηρημένο
εικαστικό τοπίο “Flamenco
Artballet-Pique"
η
ισορροπία ήχου-οπτικών προσκαλεί τον
θεατή να βυθιστεί στην αφυπνιστική
δύναμη της συμβολικής, μη λεκτικής
έκφρασης και της συναισθηματικής
επικοινωνίας. Σε όλο το οπτικοακουστικό
κομμάτι, οι εικαστικές-κινητικές φόρμες
κατανέμονται στον χώρο του “υδάτινου”
καμβά της οθόνης σε διαφορετικά γεωμετρικά
σχήματα τα οποία συνθέτουν μια πειραματική
σύζευξη του χρώματος, του σχήματος, της
υφής και του ρυθμού, με το δικό της
αισθητικό ενδιαφέρον. (The
Art of Spiritual Healing)
experimental
film project technixx-Watercolor
painting wet into wet &
video-shapes.
Τα
σχέδια ζωγραφικής έγιναν πάνω στην
χορευτρια Flamenco
Celina
Zambon
Βass
player Adam Ben Ezra performs his song "Flamenco" in front
of a live audience
artwork-videoart
Thanasis Panou
"Ηθικές
Αναλγησίες"
Athens
International Digital Film Festival
PARALLEL
CELLS
ΑΦΗΓΗΣΗ
Κελιά:
Γιώργος Βουτσάς
Ερημιά: Θανάσης
Παπαθανασίου-Θανάσης
Πάνου
ΜΟΥΣΙΚΗ
«κελιά»
Πιάνο:
Σάκης Παπαδημητρίου
«ερημιά»
Κιθάρα:
Γιάννης Δρόλαπας
Τενόρο φλάουτο:
Θανάσης Πάνου
Stairway
to Heaven in art
(on tenor Flutes)
«music
from watercolor »
Συνδυασμός
Παραδοσιακής τεχνικής με ακουαρέλες
και ψηφιακής με κίνηση, μέσα σε ένα
ηχητικό περιβάλλον. .
Traditional
art mainly focuses on watercolor painting
Painting/drawing/digital
art combined. (digital edit for print) abstract ,mixed media, oil,
watercolor, acrylic,dreams, hallucination
Artwork / VideoArt by
Thanasis Panou
Iannis
Xenakis ” Andromeda”
Voyage
Absolu des Unari vers Andomede - 1989 (2/2)
This
is the last work made with the Upic system. The title suggest the
imaginary space trip of a kite toward the galaxy of Andromeda. The
piece consist of various episodes while the kite crosses the stars. …
es la última obra que xenakis realizó con el Sistema de composición
gráfico Upic ( Unidad Poliagógica de Informática del CEMAMu) El
título refiere, siguiendo especialista griego Nikolas Valsamakis, a
un imaginario viaje espacial de un cometa hacia la galaxia de
Andrómeda. La obra consta de varios episodios que "narran"
el viaje del cometa a través de las estrellas. Ariel González
Losada.
Videoart
by Thanasis Panou
"self
gallery”
Experimental
«It's
not what I didn't feel, it's what I didn't show»
Experimantal
Esoteric surreal short film Festival surrealist art, films and
writing. Experimental Film By Thanasis Panou
Athens
International Digital Film Festival
HOWEVER.FROM
NOW ON
Όμως
τώρα...
ποίηση-οπτικοποίηση:
Θανάσης
Πάνου
Μουσική-Σύνθεση-Ερμηνεία:
Λένα
Πλάτωνος
Μίξη
ήχου:
Φώτης Μόσχος
Σε όλο το οπτικοακουστικό κομμάτι, οι εικαστικές-κινητικές φόρμες κατανέμονται στον χώρο του “υδάτινου” καμβά της οθόνης σε διαφορετικά γεωμετρικά σχήματα τα οποία συνθέτουν μια ενδιαφέρουσα πειραματική σύζευξη του χρώματος, του σχήματος, της υφής και του ρυθμού, με το δικό της αισθητικό αποτέλεσμα Τα τεχνικά χαρακτηριστικά (ταχύτητα, επιτάχυνση και θέση στον χώρο) και οι δυνάμεις που συνθέτονται στο videoart έχουν ως βάση, τις παραμέτρους που επιβάλλει η σύνθεση του ήχου ή της μελωδίας.
Τα γενετικά χρώματα και τα ημιτονοειδή κύματα που χρησιμοποιούνται για την ερμηνεία του ηχητικού χώρου, οι συχνότητες και οι ρυθμοί τους οδηγούνται σύμφωνα με το γεωμετρικό πρότυπο που υιοθετείται επίσης από τον συνθέτη της μουσικής .Ο κώδικας που ρυθμίζει την συμπεριφορά της οπτικοποίησης αναπτύσσεται χρησιμοποιώντας την επεξεργασία του ήχου ως γλώσσα προγραμματισμού.
Και
όπως γράφει ο Σάκης Παπαδημητρίου
στο
βιβλίο του “ΚΩΔΙΚΟΠΛΗΚΤΡΟΝΙΚΑ” :
“Μεσαιωνικοί εξεταστές περιμένουν
με το μετρητή στο χέρι να πιάσουν κάποιον
που παίζει λά στην τρίτη οκτάβα κι όχι στην τέταρτη
-πολύ σπουδαίο!”
Έτσι και οι μακροσκοπικοί αυτοί κόσμοι μιας αφηρημένης απεικόνισης με βάση την ποικιλία ηχητικών φαινομένων και χημικών αντιδράσεων δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται, παρά ως μια πειραματική προσπάθεια ανάβασης σε μια νέα βαθμίδα αυτοσχεδιασμού.
Το AAAC (Autonomous Agents Choreo) είναι ένα αφηρημένο γενετικό πρόγραμμα βίντεο κινουμένων σχεδίων που δημιουργείται μέσω αλληλεπίδρασης ήχου και εικόνας, στο οποίο ο δημιουργός αυτόνομα δημιουργεί την μουσικό-γεωμετρική χορογραφία του.
Η ηχητική συνέχεια του AAAC (Autonomous Agents Choreo) είναι επίσης ένα έργο ήχου και εικόνας, μέσω της αλληλεπίδρασης και δημιουργεί το δικό της αισθητικό αποτέλεσμα.
Σημείωση:
Ως μη γραφίστας, δεν με ενδιαφέρουν τα προγράμματα και τα γραφικά που προσφέρονται σε πακέτα για χρήση εφέ. Η Τεχνική αυτή που χρησιμοποιούν κατά κόρον (ως fractal zoom) στη μουσική βιομηχανία, είναι μια τεχνική που βασίζεται στις ίδιες μεθόδους σύνθεσης που έχουν μια ιδιαίτερη αναγνωρίσιμη αισθητική. (Φυσικά είναι εντυπωσιακά, αλλά ταυτόχρονα είναι μεγάλη η απογοήτευση να τα αναγνωρίζεις σε χιλιάδες άλλα βίντεο)
“Flamenco Artballet-Pique"
Στo αφηρημένο εικαστικό τοπίο “Flamenco Artballet-Pique" η ισορροπία ήχου-οπτικών προσκαλεί τον θεατή να βυθιστεί στην αφυπνιστική δύναμη της συμβολικής, μη λεκτικής έκφρασης και της συναισθηματικής επικοινωνίας. Σε όλο το οπτικοακουστικό κομμάτι, οι εικαστικές-κινητικές φόρμες κατανέμονται στον χώρο του “υδάτινου” καμβά της οθόνης σε διαφορετικά γεωμετρικά σχήματα τα οποία συνθέτουν μια πειραματική σύζευξη του χρώματος, του σχήματος, της υφής και του ρυθμού, με το δικό της αισθητικό ενδιαφέρον. (The Art of Spiritual Healing)
experimental film project technixx-Watercolor painting wet into wet & video-shapes.
Τα σχέδια ζωγραφικής έγιναν πάνω στην χορευτρια Flamenco Celina ZambonΒass player Adam Ben Ezra performs his song "Flamenco" in front of a live audienceartwork-videoart Thanasis Panou
"Ηθικές Αναλγησίες"
Athens International Digital Film Festival
PARALLEL CELLS
ΑΦΗΓΗΣΗ
Κελιά: Γιώργος ΒουτσάςΕρημιά: Θανάσης Παπαθανασίου-Θανάσης ΠάνουΜΟΥΣΙΚΗ«κελιά»Πιάνο: Σάκης Παπαδημητρίου«ερημιά»Κιθάρα: Γιάννης ΔρόλαπαςΤενόρο φλάουτο: Θανάσης Πάνου
Stairway to Heaven in art
(on tenor Flutes)
«music from watercolor »
Συνδυασμός Παραδοσιακής τεχνικής με ακουαρέλες και ψηφιακής με κίνηση, μέσα σε ένα ηχητικό περιβάλλον. .
Traditional art mainly focuses on watercolor painting
Painting/drawing/digital art combined. (digital edit for print) abstract ,mixed media, oil, watercolor, acrylic,dreams, hallucination
Artwork / VideoArt by Thanasis Panou
Iannis Xenakis ” Andromeda”
Voyage Absolu des Unari vers Andomede - 1989 (2/2)This is the last work made with the Upic system. The title suggest the imaginary space trip of a kite toward the galaxy of Andromeda. The piece consist of various episodes while the kite crosses the stars. … es la última obra que xenakis realizó con el Sistema de composición gráfico Upic ( Unidad Poliagógica de Informática del CEMAMu) El título refiere, siguiendo especialista griego Nikolas Valsamakis, a un imaginario viaje espacial de un cometa hacia la galaxia de Andrómeda. La obra consta de varios episodios que "narran" el viaje del cometa a través de las estrellas. Ariel González Losada.Videoart by Thanasis Panou
"self gallery” Experimental
«It's not what I didn't feel, it's what I didn't show»
Experimantal Esoteric surreal short film Festival surrealist art, films and writing. Experimental Film By Thanasis Panou
Athens International Digital Film Festival
HOWEVER.FROM NOW ON
Όμως τώρα...
ποίηση-οπτικοποίηση:
Θανάσης Πάνου
Μουσική-Σύνθεση-Ερμηνεία:
Λένα Πλάτωνος
Μίξη ήχου:
Φώτης Μόσχος
Thanasis
Panou studied economics, sociology, criminology and then completed
with special studies of fine arts (image- sound- word) regarding the
research of the artistic style and morphic correspondence from an art
form to another through experimental education. He is founding member
of The Archive of Greek and Foreigners Writers, "Visual Library"
His literary and artistic work has a rich record by participating in
countless at literary and art festivals, such as Festival of Art in
Atena, International Poetry. He also appears in many anthologies of
poetry, such as ”Poetry anthology” in 2015 and 2016 ,Publishing
House Ostria, ”Anthology of poetry” with "Dip generation",
2015 Publisher "Ekdosis Thraki" and other. I find it
imposibile to review all his work, and indeed to translate all the
original titles, metaphorical, that Tanasis Panou proposes to us
through his poetry, art videos and editorials. Prolific and
overflowing, he should be followed daily to be charged to the true
value. In 2017 Thanasis Panou film: "Video Art Film Noir"
won the first prize in 6th Athens International festival of digital
cinema AIDDF
Thanasis
Panou studied economics, sociology, criminology and then completed
with special studies of fine arts (image- sound- word) regarding the
research of the artistic style and morphic correspondence from an art
form to another through experimental education. He is founding member
of The Archive of Greek and Foreigners Writers, "Visual Library"
His literary and artistic work has a rich record by participating in
countless at literary and art festivals, such as Festival of Art in
Atena, International Poetry. He also appears in many anthologies of
poetry, such as ”Poetry anthology” in 2015 and 2016 ,Publishing
House Ostria, ”Anthology of poetry” with "Dip generation",
2015 Publisher "Ekdosis Thraki" and other. I find it
imposibile to review all his work, and indeed to translate all the
original titles, metaphorical, that Tanasis Panou proposes to us
through his poetry, art videos and editorials. Prolific and
overflowing, he should be followed daily to be charged to the true
value. In 2017 Thanasis Panou film: "Video Art Film Noir"
won the first prize in 6th Athens International festival of digital
cinema AIDDF
Ωραίο Θανάση!
ΑπάντησηΔιαγραφή